Dieta light

Fałszywe przekonania związane z produktów do diata light

Moda na odchudzanie utrzymuje się już sztywno od kilku lat. Większość ludzi starających się pozbyć nadprogramowych kilogramów rozpoczyna walkę z kaloriami sięgając po produkty typu light, które w naszej świadomości identyfikowane są z czymś nietuczącym i niskokalorycznym. Czy jakkolwiek słusznie?

Żywność typu light wabią wszystkich dbających o zgrabną figurę etykietami o zredukowanej zawartości tłuszczu i cukru. Stąd sporo osób myśli, że są one zdrowe i mało kaloryczne. Niestety – tłuszcz i cukier w tych artykułach został zredukowany przez zastąpienie go związkami chemicznymi. W miejsce tłuszczu dodaje się więc niskotłuszczowe zamienniki, w miejsce cukru chemiczne środki słodzące (m.in. niebezpieczny dla organizmu aspartam). Pogarsza to smak jedzenia, co z kolei zmusza producentów do dodawania środków konserwujących i przetwarzania jej w znacznym stopniu. Pozbawia to żywność typu light jakichkolwiek elementów odżywczych.

Lekkie przekąski to prawdziwa pułapka dietetyczna. Usprawiedliwieni niską kalorycznością jesteśmy skłonni zjeść ich znacznie większą porcję. Nie jesteśmy bowiem świadomi, że artykuły light posiadają wcale nie tak mało kalorii. Zazwyczaj ich kaloryczność jest zbliżona lub nawet większa niż normalnej żywności, a to wskutek dodawania tłuszczy zastępujących cukier (tak jest właśnie w przypadku czekolady light).

Jedzenie light to niestety legenda, a dieta typu light na pewno nie pozwoli nam stracić na wadze. Brak uświadomienia i kontroli w spożywaniu tego typu produktów może skutkować zjedzenia większej ilości kalorii w porównaniu do normalną diety. Stąd warto studiować etykiety, sprawdzać kaloryczność i zachować umiar sięgając po lekkie przekąski.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *